تحقیقی درمورد سیر تحول برنامه ریزی دردوره متوسطه اول (راهنمایی تحصیلی)
مقدمه:
یکی از عوامل مؤثر در پیشرفت نظام آموزشو پرورش هر کشور،محتوای برنامه های درسی و چگونگی برنامه ریزی درسی آن است.اهمیّتاین موضوع موجب شده است تا محتوای درسی به عنوان عنصر اصلی و هسته مرکزی برنامه هایتعلیمی و تربیتی،همواره مورد توجه فلاسفه،علماء و مربیان تعلیم و تربیت و نظریه پردازانآموزشی و درسی قرار گیرد.امروزه برنامه های درسی را نخستین مظهر فلسفه تعلیم و تربیتو مهمترین عامل اساسی در عمل یادگیری میدانند و از مهمترین انواع برنامه ریزی درآموزش و پرورش به حساب می آوردند.
در جهان معاصر مفهوم برنامه درسی و تعریفبرنامه ریزی درسی،گسترده تر گردیده، به گونه ای که علاوه بر مواد درسی،کلیّه فعالیتهاییادگیری و تجارب دانش آموزان را نیز در برمیگیرد.
لطفا به ادامه مطلب بروید
فیلترینگ – زندان شبکه های اجتماعی
درسی ,برنامه ,ریزی ,به ,پرورش ,های ,برنامه ریزی ,و تربیت ,تربیت و ,تعلیم و ,راهنمایی تحصیلی
درباره این سایت