در زبان آموزی یکی از نخستین درگاه های آموزش ویادگیری زبان ، چشم است .چشم یکی از آفرینش ها و انشاهای آفریدگار است ،
بدان سان که در قرآن کریم آمده است : هوالذیانشأ لکم السمع و والابصار والافئده (مومنون /78).
چشم، مانند هر عضو دیگر بدن نیاز به تربیت وپرورش دارد تا به پایه و مایه ای برسد .اگر این نرمش دیداری در پروردگی چشم به کارآید.
خوب دیدن به مهارت های دیدن انتقادی ، عبرتاندوزی ودرس آموزی چشمی وسواددیداری می انجامد ودریاو اقیانوس ذهن ودامنه ی زباندانش آموز را فراخ و فربه می سازد .
دو چشم ،چونان دو جویبار هستند که بهدرون ذهن سرازیراند ، چشمان ،درون ریز هستند زیرا نمودها و نگاره های دیداریونمادها و نشانه های خطی و نوشتاری دنیای بیرون ذهن و زبان را به جهان درون میبرند.
شگردهای تربیت سواد بصری :
- درنگ در پدیده های دیداری و محسوس
- باریک نگری ،ریزبینی ودقّت
- پرسش در باره ی پدیده های پیرامونی
- دگرگونه دیدن و
فیلترینگ – زندان شبکه های اجتماعی
های ,، ,دیدن ,زبان ,چشم ,ذهن ,خوب دیدن ,های دیداری ,یکی از ,پدیده های ,، چشمان
درباره این سایت